021-22255007     info@banimoo.com    

کاشت مو به روش FIT

مجموعه: کاشت مو

 

آنچه در این مطلب می خوانید:

 

- کاشت مو به روش FIT چیست؟

- مراحل کاشت مو به روش FIT

- کاندید مناسب کاشت مو به روش FIT

- تفاوت روش FIT و FUT

- کاشت مو به روش ترکیبی 

- مزایا و معایب روش FIT کاشت مو

 

 

   
کاشت مو به روش FIT چیست؟

کاشت مو به روش FIT به عنوان یکی از بهترین روش های کاشت موی طبیعی شناخته می شود. در این روش،گرافت های کوچک (هر واحد که گرافت مو نام دارد شامل یک تا چهار مو است) به وسیله ابزار بسیار ظریف به نام پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود ،برداشته می شوند و مجدداً به ناحیه مورد نظر پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر 3 الی 5 واحد فولیکولی موجود در بانک مو یک عدد برداشته می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT شبیه روش FUT است، یعنی با به وجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها روی پوست سرکاشته می شوند. لازم به ذکر است که این تکنیک برای همه افراد وموارد پیوند مو کاربرد دارد اما معمولاً بیشتر برای افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهایی مثل ابرو ، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد.
این روش در بسیاری از کلینیکهای مدرن به صورت Micro FIT ویا نسل جدید آن کاشت مو به روش SUT انجام می شود.

 

کاشت مو ایران بانیمو | FIT hair transplant Iran Banimoo

مراحل کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT فرد متقاضی در جلسه مشاوره مورد ویزیت و بررسی قرار می گیرد. پزشک با توجه به بانک مو، میزان ریزش، سن متقاضی و سایر پارامترهای درمان، روش پیشنهادی پیوند و یا روند درمانهای دارویی را تعیین می کند و در صورت مناسب بودن شرایط جهت کاشت مو به روش FIT، مراحل زیر به ترتیب مورد انجام قرار می گیرد:

۱مراجعه ی بیمار به کلینیک: در ابتدا پزشک شما رویه ی عمل وجزئیات کار را برای شما توضیح می دهد. این فرآیند جهت برطرف کردن سوالات و تردیدهای متقاضی و همچنین آگاه سازی متقاضی نسبت به عمل پیوند مو الزامی است. صرف یک صبحانه ی مناسب در صبح روز عمل پیوند مو ضروری است و به یاد داشته باشید که مصرف قهوه و غذاهای چرب ممنوع است.

 

۲عکس برداری از سر: در این مرحله، به منظور ثبت در پرونده و تحلیل و مقایسه نتایج حاصله، عکس برداری از قسمت های مشخص شده ای از سر انجام می شود. این مجموعه کامل عکس همراه با عکسهای مراحل مختلف درمان در انتهای جلسه در اختیار شما قرار می گیرد.

 

۳طرح پردازی نواحی اهداکننده و دریافت کننده: طراحی اولیه محل قرارگیری گرافتها و خط رویش بنا به سلیقه متقاضی و همچنین با رعایت پارامترهای استاندارد کاشت مو توسط پزشک، با ماژیک های مخصوص روی نواحی دریافت کننده سر انجام می شود. نواحی اهدا کننده نیز روی سر مشخص می شوند. ممکن است بخشی از ناحیه ی اهداکننده یا کل موهای آن قسمت تراشیده شود. ناحیه ی اهداکننده (بانک مو) منطقه ای است که موهای مناسب برای کاشته شدن را به ناحیه ی کم مو یا طاس اهدا می کند. پزشک ناحیه ای از سر شما را برای برداشت گرافتها انتخاب می کند که هرگز دچار ریزش موی ارثی نمی شوند، بنابراین موهای کاشته شده در آینده بر اثر الگوهای ریزش نخواهند ریخت.

 

۴استخراج واحد های فولیکولی: پس از مشخص شدن و علامت گذاری ناحیه ی اهداکننده (پسِ سر و یا بخشهای کناری سر)، از بی حسی موضعی برای استخراج فولیکول ها استفاده می شود. این مرحله کاملاً بدون درد است و نیازی به بیهوشی نیست.
استخراج به کمک ابزارهای جراحی میلی متری که ضخامتشان با توجه به ضخامت موی بیمار قابل تغییر است، انجام می شود. پانچ تخصصی که در روش FIT استفاده می شود به جراح اجازه می دهد موها را از پوست سر، بدون آسیب بردارد. پیوند مو به روش FIT یکی از روشهای غیرتهاجمی کاشت مو است و دوره نقاهت کوتاهی دارد، یک بیمار اغلب ده روز پس از عمل جراحی می تواند بدون مشکل به زندگی عادی خود بپردازد.

 

۵آماده سازی واحدهای فولیکولی: پس از استخراج، واحدهای فولیکولی داخل محلول نگهداری مخصوص قرار می گیرند تا حیات آنها حفظ شود. آماده سازی و نگه داری مناسب واحدهای فولیکولی یکی از عوامل اصلی موفقیت آمیز بودن کاشت مو است.

 

۶نگهداری واحد های فولیکولی: نگهداری مناسب از واحدهای فولیکولی برای بقای فولیکول های مو در مدتی که خارج از بدن هستند، بسیار مهم است. واحدهای فولیکولی باید هیدراته (آب دار) و در دمای ایده آل، در ظرف هایی که در درمای پایین آماده سازی شده اند بمانند تا زمان کاشت فولیکول ها فرا برسد.

 

۷استراحت: به طور میانگین فرآیندکاشت مو حدود ۵ تا ۷ ساعت زمان می برد. روند کاشت مو به سه بخش استخراج، استراحت و کاشت تقسیم می شود. زمانی که روند استخراج پایان یافت، بیمار فرصتی نیم ساعته برای استراحت و صرف یک وعده ی غذایی سبک دارد.

 

8کاشت واحدهای فولیکولی: در این مرحله، واحدهای فولیکولی برداشته شده، با استفاده از بی حسی موضعی در نواحی دریافت کننده کاشته می شوند. دکتری که واحد های فولیکولی را می کارد، هنگام کاشت هر واحد فولیکولی عمق، زاویه داری (خمیدگی به جلو و پایین) و جهت رشد موها را مشخص می کند. سپس فولیکول ها با توجه به تعداد تار موهایی که دارند در ظرف های مخصوص در دمای کم، قرار می گیرند. یک شمارنده در کنار بیمار، تعداد واحدهای فولیکولی را می شمارد تا او را در جریان روند جراحی قرار دهد. تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده در یک جلسه، بسته به تراکم موی بیمار، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد فولیکولی است که متناظر با حدود ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تار مو است. این مقدار می تواند بسته به تراکم موجود در ناحیه ی اهداکننده متفاوت باشد.

کاشت مو FIT  FUE  در تهران عکس و فیلم

کاندید مناسب کاشت مو به روش FIT

افرادی که سطح طاسی خفیف تا متوسط دارند و منطقه گیرنده شان وسیع نیست برای روش FIT مناسب ترند. همچنین برای کاشت ریش یا ابرو حتماً باید از این روش استفاده شود. همچنین اگر بیمار از جراحی هراس دارد یا خط بخیه FUT را قبول نمی کند یا اینکه پوست پشت سر خیلی سفت است یا تراکم موها کم است که FUT در این دو حالت مناسب نیست. در صورت خالی بودن وسیع جلوی سر بیمار و عدم وجود خط موی مناسب ، روش FUT پیشنهاد می شود. 

تفاوت کاشت مو FIT با روشFUT

کاشت مو به روش FIT بهتر است یا FUT ؟

برداشت نواری واحدهای فولیکولی از پشت سر یک روش قدیمی اما فراگیر و رایج پیوند مو است که به عنوان پیوند واحد فولیکولی (Follicular unit transplantation) یا FUT شناخته می شود. در این روش نواری از پوست بخش پس سر که پوشیده از موهای مناسب برای اهدا به نواحی طاس جلوی سر است، برداشته می شود و با کمک میکروسکوپ جداسازی شده و به واحدهای کوچکتر تقسیم می شود. روش برداشت نواری FUT معمولاً برای مناطق بزرگ طاسی مناسب تر است زیرا در صورت برخورداری متقاضی از بانک موی مناسب، می توان تا حدود ۳۰۰۰ پیوند شامل بیش از ۱۰۰۰۰ تار مو به صورت همزمان به بیمار پیوند زده شود. با این حال، پوست سر برای بهبودی نیاز به زمان بیشتر دارد و یک جای زخم بزرگ (اسکار) در پوست پشت سر باقی می ماند که می تواند توسط موهای بلندتر پنهان شود. توضیح کامل کاشت مو به روش FUT را اینجا بخوانید.

کاشت مو به روش ترکیبی

تفاوت روش های کاشت مو فقط در نحوه برداشت مو از ناحیه دهنده می باشد. روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی توصیه میشود که حجم طاسی آن ها بسیار بالاست وامکان کاشت مودر یک جلسه وجود نداشته باشد از این روش استفاده می گردد. 
در این روش کاشت مو از ترکیب FUT و FIT استفاده می شود تا ناحیه بدون موی سر که دچار ریزش مو شده است را پوشش دهد. اولین مزیت این روش برداشت بسیار بالای تعداد گرافت در یک جلسه می باشد در نتیجه می توان تعذاذ بسیار زیاذی مو ( حدود ۵۰۰۰  گرافت شامل ۱۲ تا ۱۴هزار تار مو ) را حتی در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه مورد نیاز کاشت. 

 

مزایا و معایب کاشت به روش FIT

مزایا

  • این روش برای کاشت ریش، سبیل وابرو  ایده آل است. 
  • این روش برای نواحی طاسی غیروسیع که موهای جدید بین موهای اصلی فرد کاشته می شود ایده آل است. 
  • ایده آل برای بیمارانی که مایل به اصلاح سر خود هستند
  • نسبت به روش نواری کمتر تهاجمی است و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. 
  • این روش هیچ زخم آشکاری به جا نمی گذارد. 

 

پرسش از ما در مورد این خدمات
خانه
خدمات
واتساپ
تماس با ما