021-22255007     info@banimoo.com    

کاشت مو به روش SUT

مجموعه: کاشت مو

آنچه در این مقاله بررسی خواهد شد

- کاشت مو به روش SUT چیست؟

- مراحل کاشت مو به روش SUT

- مقایسه کاشت مو SUT با روشهای دیگر کاشت مو

- توصیه های قبل از کاشت مو به روش SUT  

- توصیه های بعد از کاشت مو به روش SUT

- هزینه کاشت مو به روش SUT

- مزایا و معایب کاشت مو SUT

 

 

کاشت مو به روش SUT چیست؟

کاشت مو به روش SUT در مقایسه با سایر روشهای کاشت مو مانند FIT و FUT یک روش جدید به شمار می رود. در این روش کاشت مو تمام مراحل کاشت توسط پزشک شما کنترل می شود اما مراحل کار با دستگاه های خودکار انجام می شود. در کاشت SUT ، فولیکول ها به صورت دستی برداشته و پیوند نمی شوند بلکه با استفاده از پانچ لیزر از محل اهدا کننده که معمولاً قسمت پشت سر شماست ، جدا می شوند و سپس منجمد شده و درنهایت به مناطق طاس منتقل می شوند. با تکنیک یخ زدن فولیکول های مو ، از تخریب بافت آنها تا زمان کاشت جلوگیری می شود. عوارض جانبی در روش کاشت SUT بسیار ناچیز است و کاهش زمان ریکاوری، زخم و خونریزی از نقاط قوت این روش کاشت مو محسوب می شود. استفاده از ابزارها و فناوری جدید دلیل دستیابی به نتایج بهتر است. در این روش متقاضی بیهوش نمی شود بلکه از بی حسی موضعی استفاده می شود. همانند روش FIT خبری از جراحی و برداشتن لایه های پوستی نیست.

مراحل کاشت مو به روش SUT

در روش SUT ، به دلیل وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد ، درصد بسیار کمی از ریشه های مو هنگام برداشت و پیوند از بین می رود و با استفاده از این دستگاه می توان تعداد بالای گرافت مو را پیوند زد. این تکنولوژی احتمال آسیب گرافت های مو را کاهش می دهد. در طول فرآیند، ابزار برش پوست را تنها یک میلی متر باز می کند، و تمام ساختار مو توسط دستگاه بیرون کشیده می شود و ریسک آسیب فیزیکی به گرافت های مو (پیاز مو و آنچه پیاز مو را احاطه کرده است) را حذف می کند.
در طول دومین مرحله ی کاشت مو ، وقتی گرافت ها کاشته می شوند، هولدرهای دستگاه بافت های پیوندی را به درون میکروبرش های ایجاد شده (برش بسیار ریز) در لایه درم پوست سر وارد می کنند. فرآیند بیرون کشیدن فولیکول مو دقیق تر از این کار در سایر درمان هاست.
در روش کاشت SUT ، میزان انتقال فولیکول های مو از اهدا کننده به گیرنده از سایر روش های کاشت مو بیشتر است و پزشک می تواند حداقل 10000 فولیکول پیوندی را در هر جلسه جابجا کند. معمولاً در روش SUTکاشت مو در یک جلسه انجام می شود و پیوند مو از هر قسمت بدن امکان پذیر است.

مقایسه روش SUT با روش های دیگر کاشت مو FIT و FUT

در هردو روش SUT و FIT فولیکول های مو از قسمت اهداکننده برداشت می شوند و سپس در قسمت دیگر کاشته می شوند. اما روش SUT از روشهای کاشت مو FIT و FUT جدیدتر است و تقریباً تمام اتوماتیک است ، بنابراین بدون نیاز به بریدگی روی پوست سر و انجام عمل برداشتن مو ، فولیکول های مو با پانچ لیزر برداشته می شوند و پس از انجماد فولیکول های مو از محل اهداکننده می توان آنها را بدون خطر از بین رفتن تا زمان کاشت نگهداری کرد.
در کاشت مو SUT ، تمام مراحل کاشت مو در یک جلسه انجام می شود، اما در کاشت مو FUT و کاشت مو FIT معمولاً چند جلسه متوالی یا متناوب مورد نیاز است. یکی از ویژگی های کاشت مو با روش SUT این است که کلیه مراحل پیوند از ناحیه اهدا کننده و کاشت در ناحیه گیرنده با دستگاه های کامل اتوماتیک تحت نظارت متخصص پوست انجام می شود ، در حالی که پیوند با روش های FIT و FUT توسط متخصصین پوست شما انجام می شود. نه دستگاه ها
کاشت مو SUT روشی است که به دلیل کمترین تهاجم، کوتاه تر بودن دوره ی نقاهت آن در مقایسه با سایر روش ها با کمترین نرخ عوارض برای بیمار اقتصادی تر است و برخلاف روش کاشت موی FUT اسکار (محل زخم) به جای نمی گذارد.
یکی دیگر از عواملی که روش SUT را با روش کاشت مو FIT و FUT متمایز می کند، قرار دادن محفظه ای در داخل دستگاه است که در آن کلیه گرافت های پیوندی توسط دستگاه برداشته می شوند. نکته مهم دیگر در کاشت مو تراکم مو است که متاسفانه در کاشت مو FIT و FUT بسیار کم است ، اما به طور شگفت آور در SUT بسیار زیاد است.
ریکاوری بعد از پیوند موهای FUT و FIT از اصلی ترین مشکلاتی است که باعث می شود متقاضی گاهاً در محیط کار و در جامعه دچار مشکل شود ، در حالی که با روش SUT ما این مشکل را نداریم و شما می توانید زندگی عادی خود را پس از خروج از کلینیک ادامه دهید.

 

قبل از کاشت مو چه کارهایی را باید و نباید انجام دهیم؟

چند توصیه قبل از کاشت مو

  • سر خود را با شامپو بشویید و از ژل یا نرم کننده استفاده نکنید.
  • صبح روز عمل یک وعده غذایی سبک میل کنید ، در صورت استفاده روزانه از داروهای خاص (مانند داروهای قلبی عروقی ، دیابت و آسم) مصرف آنها را ادامه دهید.
  • یک لباس بدون آستین و یک کلاه سبک بپوشید.
  • قبل از شروع ، منطقه ای را که جراح شما قصد دارد فولیکول ها را از (محل اهدا کننده) بگیرد ، اصلاح کنید.
  • اگر سیگار می کشید، لطفاً حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع کاشت مو از سیگار کشیدن خودداری کند.
  • از مصرف الکل از سه روز قبل از درمان خودداری کنید.
  • از ۱۰ روز قبل از کاشت مو از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهاب دوری کنید.
  • از مصرف داروهای حاوی ماینوکسیدیل حداقل ۳ هفته قبل از کاشت مو خودداری شود.
  • ۷ روز قبل از کاشت مو ترکیبات مولتی ویتامین مصرف نکنید، زیرا ممکن است میزان خونریزیی را در حین درمان افزایش دهد.

بعد از کاشت مو چه کارهایی باید انجام دهید؟

  • شما بدون هیچگونه پانسمیانی مرخص خواهید شد و ممکن است نیاز به پوشیدن کلاه سبک داشته باشید. چند ساعت استراحت توصیه می شود.
  • الکل یا دخانیات استفاده نکنید.
  • از کمپرس سرد می توان هر دو ساعت و هربار به مدت چند دقیقه استفاده کرد.
  • برای چند روز بعد از عمل ، وقتی می خواهید بخوابید ، سر شما باید تا حدود 45 درجه بلند شود.
  • حداکثر سه روز پس از کاشت مو ، ممکن است در محل درمان خارش خفیف داشته باشید. احساس بی حسی نیز ممکن است روزها به هفته ها طول بکشد. به هیچ وجه محل عمل را نخارانید. 
  • می توانید روز بعد از عمل 5 تا 10 دقیقه سر خود را با آب گرم بشویید ، اما نباید قسمت های تحت درمان را لمس کنید. از حوله یا سشوار استفاده نکنید
  • از فعالیت خسته کننده ی فیزیکی تا هفته ی دوم ، از شنا کردن در استخر های شنا تا سه هفته، و از قرار گرفتن در معرض نورآفتاب یا  آفتاب گرفتن تا ۶ هفته خودداری کنید. بهتر است تا ۳ هفته از محصولات ضد آفتاب استفاده شود.

هزینه کاشت مو به روش SUT

هزینه کاشت مو به روش SUT بسته به کیفیت و تراکم مویی که باید کاشته شود دارد متفاوت است. هزینه کاشت مو به روش SUT بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود. در صورت عدم دسترسی به نتیجه مطلوب، فرایند تکمیل تراکم طبیعی موها اغلب با دوبار عمل کاشت مو بدست می آید. تعداد عمل ها بستگی به سطح ناحیه ی بدون موی سر، کیفیت و اندازه ی بافت پیوندی استفاده شده و ویژگی های فردی متقاضی دارد.
 

مزایا و معایب کاشت مو به روش SUT

مزایا

مزایای کاشت مو به روش SUT 

  • این روش بدون جراحی، خونریزی و درد می باشد

  • هیچ گونه زخمی چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای کاشته شده برجا نمی ماند

  • تراکم سه برابری نسبت به روش های FIT  و FUT  

  • طبیعی بودن خط رویش و مهندسی آن توسط تیم مجرب کاشت مو تضمین می شود

  • اتلاف و از بین رفتن فولیکول های برداشت شده به صفر می رسند.

 

پرسش از ما در مورد این خدمات
خانه
خدمات
واتساپ
تماس با ما