021-22255007     info@banimoo.com    

میکرونیدلینگ

مجموعه: پوست و زیبایی

جوان سازی پوست | زیبایی پوست و صورت با میکرونیدلینگ 

این روزها از میان روش‌های متعدد موجود برای درمان جای زخم جوش، سوختگی‌های قدیمی و همچنین رفع ترک‌های پوستی، «میکرونیدلینگ» به‌عنوان یکی از روش‌های مناسب و کارآمد در حوزه پوست و زیبایی شناخته می شود که البته تاریخچه این روش به دوران مصر باستان و استفاده از ماسک‌های خراش دهنده دارای پودر مرمر بازمی گردد. دراین روش سوزن زیر جلدی از طریق ایجاد سوراخی درکنار اسکار فروبرده می‌شود ودرنتیجه موجب بالا آمدن پوست و ایجاد زخمی کنترل‌شده می‌گردد که با آغاز بهبود زخم و تشکیل بافت همبند، فرورفتگی اسکار بهبود یافته و چوان سازی پوست انجام می گردد.

امروزه با پیشرفت فن آوری، دستگاه‌های مدرنی جهت میکرونیدلینگ در امر جوان‌سازی پوست تولید شده است؛ دراین دستگاه ها ابزار مدادی شکلی وجود دارد که در قسمت انتهایی به یک غلتک مجهز شده که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است. با غلتیدن این دستگاه بر روی صورت، سوزن‌ها وارد پوست شده و زخم کوچکی بر روی پوست ایجاد می‌کند. با ایجاد این زخم کنترل‌شده، بدن فرد وادار می‌ شود که در جهت ترمیم این آسیب ، کلاژن و الاستین تولید کند که درنتیجه باعث ترمیم پوست و البته تلطیف آن می گردد.

هرچند درد مختصر و سوزش ایچاد شده در این روش غیرقابل‌تحمل نیست ولی معمولاً می توان با توجه به خواست بیمار قبل از میکرونیدلینگ صورت، از کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده کرد.

معمولا به مدت 24 تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ، حالتی مانند حالت آفتاب‌سوختگی اندک، قرمزی و کمی تورم در پوست رخ می‌دهد و حتی ممکن است کبودی و خونریزی خفیفی نیز ایجاد شود. در ظرف یک تا دو هفته پس از درمان، پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده ویک ماه بعد اثر کامل این درمان مشخص می شود.

خوشبختانه برخلاف انواع لیزر که معمولاً در انتخاب رنگ پوست باید دقت نمود، میکرونیدلینگ را می‌توان روی همه انواع رنگ‌ها پوست‌ها استفاده کرد. معمولاً برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است این عمل 3 تا 6 بار تکرار شود.

لازم به ذکراست این روش درمانی هیچ محدودیت سنی و جنسی ندارد و حتی زنان باردار هم می‌توانند این عمل را انجام دهند.
نیدلینگ حرفه‌ای پوست یکی از سریع‌ترین فرآیندهای درمانی پوست است و این روش برخلاف داروهای شیمیایی و یا لیزر درمانی، کمترین آسیب را به پوست وارد می‌کند. زیرا دراین روش نفوذ سوزن به داخل پوست درحدی است که اپیدرم پوست سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین این لایه در مدت‌زمان کوتاهی بازسازی‌شده و درنتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه تر از روشهای مشابه است.

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ

استفاده از مرطوب کننده ۴-۳ نوبت در روز
استفاده از کرم ترمیمی طبق نظر پزشک
عدم شستشو تا ۲۴ ساعت
اجتناب از خاراندن محل مورد درمان 
استفاده از کرم ضد آفتاب غیررنگی
عدم استفاده از لوازم آرایش تا 48 ساعت

چه افرادی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند 

  • کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خود دارند.
  • کسانی که طی یک سال گذشته بر روی پوست خود تحت پرتودرمانی قرارگرفته‌اند.
  • کسانی که در ناحیه موردنظر، هرگونه عفونت پوستی، عارضه یا تب‌خال دارند.
  • کسانی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.
  • کسانی که سابقه بروز کلوئید (در اصطلاح عوام، در محل زخم خود گوشت نو بالا می‌آورند) یا التیام دیرهنگام زخم دارند. 
  • افرادی که در سه ماه گذشته اکوتان (ایزوترتینوین) مصرف کرده‌اند

 

مزایای میکرونیدلینگ 

افزایش کارایی و نفوذ مواد فعال 
تولید کلاژن و تحریک جریان خون 
غیر حساسیت‌زا بودن به دلیل استفاده ار سوزنهای تیتانیوم
مقرون به‌صرفه بودن در مقایسه با سایر روشها
امکان استفاذه از روش میکرونیدلینگ در همه انواع پوست ازجمله پوست‌های تیره 
امکان استفاده از این روش در همه مناطق بدن ازجمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌های حساس اطراف چشم‌ها، دهان و گردن

عوارض میکرونیدلینگ

میکرو بلیندینگ هیچگونه عوارضی برای پوست ندارد ولی در صورتی که لایه برداری پوست با ضخامت‌های غیر استاندارد انجام شود یا مراقبت‌های لازم پس از عمل انجام نگیرد، باعث ایجاد لک و ضایعات پوستی می‌شود

پرسش از ما در مورد این خدمات
خانه
خدمات
واتساپ
تماس با ما